• Butler/Lindgård
    Fras II & Score ll, 2019
    March 2 – April 28

  • Birgitta Silfverhielm
    Rum, 1994

  • Butler/Lindgård
    Nipple Rug, 2018

  • Gloria Friedmann
    Stigma, 1991

  • Jene Highstein
    Grey Clam, 1990

  • Jenny Holzer
    Wanås Wall, 2002

  • Malin Holmberg
    I Will Stop Loving You, 2010

  • Marina Abramovic
    Hunt Chair for Animal Spirits, 1998

  • Sarah Schwartz
    Reflexion, 1989

  • Wanås Konst
    Wanås, 2019

  • Wanås Konst
    Wanås, 2019

  • Butler/Lindgård
    Fras II & Score ll, 2019
    March 2 – April 28

  • Birgitta Silfverhielm
    Rum, 1994

  • Butler/Lindgård
    Nipple Rug, 2018

  • Gloria Friedmann
    Stigma, 1991

  • Jene Highstein
    Grey Clam, 1990

  • Jenny Holzer
    Wanås Wall, 2002

  • Malin Holmberg
    I Will Stop Loving You, 2010

  • Marina Abramovic
    Hunt Chair for Animal Spirits, 1998

  • Sarah Schwartz
    Reflexion, 1989

  • Wanås Konst
    Wanås, 2019

  • Wanås Konst
    Wanås, 2019

  • Butler/Lindgård
    Fras II & Score ll, 2019
    March 2 – April 28

  • Birgitta Silfverhielm
    Rum, 1994

  • Butler/Lindgård
    Nipple Rug, 2018

  • Gloria Friedmann
    Stigma, 1991

  • Jene Highstein
    Grey Clam, 1990

  • Jenny Holzer
    Wanås Wall, 2002

  • Malin Holmberg
    I Will Stop Loving You, 2010

  • Marina Abramovic
    Hunt Chair for Animal Spirits, 1998

  • Sarah Schwartz
    Reflexion, 1989

  • Wanås Konst
    Wanås, 2019

  • Wanås Konst
    Wanås, 2019

  • Butler/Lindgård
    Fras II & Score ll, 2019
    March 2 – April 28

  • Birgitta Silfverhielm
    Rum, 1994

  • Butler/Lindgård
    Nipple Rug, 2018

  • Gloria Friedmann
    Stigma, 1991

  • Jene Highstein
    Grey Clam, 1990

  • Jenny Holzer
    Wanås Wall, 2002

  • Malin Holmberg
    I Will Stop Loving You, 2010

  • Marina Abramovic
    Hunt Chair for Animal Spirits, 1998

  • Sarah Schwartz
    Reflexion, 1989

  • Wanås Konst
    Wanås, 2019

  • Wanås Konst
    Wanås, 2019

Martina Lowden


Martina Lowden i samarbete med/in collaboration with Klara Kristalova
(Född/Born 1983, verksam i/works in Stockholm)
hur man blir en sten och andra sånger från svinskogen, 2014
Konstprojekt/Art Project

For English please scroll down

Men bortom slott och bondgård
ligger svinskogen på lur
med stinksyska och strutbräken.
Dit ska ni ta en tur.


Följ med och möt naturens röster och möjligheter i dikter som kan läsas fristående eller som en berättelse. hur man blir en sten och andra sånger från svinskogen av Klara Kristalova och Martina Lowden är den fjärde i en serie konstbarnböcker som har Wanås, konsten och parken som utgångspunkt, i verkligheten och fantasin. Varje år samarbetar nya författare och konstnärer i barnboksexperimentet. 2014 presenterades projektet både som en bok och en del av utställningen.

>>>

But beyond the castle and the farmhouse
lies the woods of the wildboars
with hedge woundwort and ostrich ferm.
You will take a trip there.


Come along and meet the voices and possibilities of nature in poems that can be read independently or as a story. hur man blir en sten och andra sånger från svinskogen [how to become a stone and other songs from the woods of the wildboars] by Klara Kristalova and Martina Lowden is the fourth in a series of children’s books, which takes place among the art in the park, in reality and within imagination. Each year new writers and artists are invited to collaborate on the children’s book experiment. In 2014 the project was presented as both a book and as part of the exhibition.