• Anike Joyce Sadiq
    You Never Look At Me From The Place From Which I See You, 2015

  • Latifa Echakhch
    Blush, 2019

  • Lubaina Himid
    Vernet's Studio, 1994

  • Lungiswa Gqunta
    Divider, 2019

  • Lungiswa Gqunta
    Lawn 1, 2019

  • Marcia Kure
    Denizen, 2019

  • Peter Geschwind & Gunilla Klingberg
    Lifesystems - Nonspace, 2019

  • Peter Geschwind & Gunilla Klingberg
    Lifesystems - Nonspace, 2019

  • Santiago Mostyn
    Suedi (Slow Wave Edit), 2017

  • Anike Joyce Sadiq
    You Never Look At Me From The Place From Which I See You, 2015

  • Latifa Echakhch
    Blush, 2019

  • Lubaina Himid
    Vernet's Studio, 1994

  • Lungiswa Gqunta
    Divider, 2019

  • Lungiswa Gqunta
    Lawn 1, 2019

  • Marcia Kure
    Denizen, 2019

  • Peter Geschwind & Gunilla Klingberg
    Lifesystems - Nonspace, 2019

  • Peter Geschwind & Gunilla Klingberg
    Lifesystems - Nonspace, 2019

  • Santiago Mostyn
    Suedi (Slow Wave Edit), 2017

  • Anike Joyce Sadiq
    You Never Look At Me From The Place From Which I See You, 2015

  • Latifa Echakhch
    Blush, 2019

  • Lubaina Himid
    Vernet's Studio, 1994

  • Lungiswa Gqunta
    Divider, 2019

  • Lungiswa Gqunta
    Lawn 1, 2019

  • Marcia Kure
    Denizen, 2019

  • Peter Geschwind & Gunilla Klingberg
    Lifesystems - Nonspace, 2019

  • Peter Geschwind & Gunilla Klingberg
    Lifesystems - Nonspace, 2019

  • Santiago Mostyn
    Suedi (Slow Wave Edit), 2017

  • Anike Joyce Sadiq
    You Never Look At Me From The Place From Which I See You, 2015

  • Latifa Echakhch
    Blush, 2019

  • Lubaina Himid
    Vernet's Studio, 1994

  • Lungiswa Gqunta
    Divider, 2019

  • Lungiswa Gqunta
    Lawn 1, 2019

  • Marcia Kure
    Denizen, 2019

  • Peter Geschwind & Gunilla Klingberg
    Lifesystems - Nonspace, 2019

  • Peter Geschwind & Gunilla Klingberg
    Lifesystems - Nonspace, 2019

  • Santiago Mostyn
    Suedi (Slow Wave Edit), 2017

KONSTPROJEKT 2019

Kyung-Jin Cho Swing Jam 

Utställningsperiod 28 sep–22 dec, 2019
Medverkande Kyung-Jin Cho

I höstens utställning på Wanås Konst presenterar konstnären Kyung-Jin Cho sitt projekt Swing Jam. Hon tänker på Swing Jam som en ljudinstallation med utgångspunkt i upplevelser från en jordbävning i Seoul 2016. “Jag använder ljud som mitt främsta element eftersom ljud har vibrationer, som en jordbävning. Utifrån forskning om keramikkrukor i relation till vibration beroende på skala, tjocklek och material, vill jag tillverka storskaliga krukor för att uppnå starkare vibrationer från ljud, och hitta en metod för att interagera med slumpmässiga rörelser. Slumpmässigheten representerar en längtan och makt i naturen. För publiken möjliggör det spirituella uttrycket av ljud en känslomässig koppling till naturen.

Kyung-Jin Cho, född 1987 i Sydkorea, bor och arbetar i Stockholm sedan 2013. Hon tog sin masterexamen på Konstfack i Stockholm 2017.